Category: Tanky a obrněná vozidla

Mittlerer Zugkraftwagen 8t Sd.Kfz.7

Mittlerer Zugkraftwagen 8t Sd.Kfz.7

Sd.Kfz.7 byl navržen pro německou armádu u Krauss-Maffei a vyráběn u firem Borgward, Breda, Büssing-NAG, Daimler-Benz a dalších. V letech 1934 až 1945 jich bylo vyrobeno asi 8.000. Sd.Kfz.7 byl používán k tažení kanónu 88 mm a těžké houfnice 150 mm sFH 18. Italská Breda vyráběla vlastní verzi Sd.Kfz.7 označenou Semincingolato Breda […]

Read more ›
Gepanzerte Zugkraftwagen 8t Sd.Kfz.7

Gepanzerte Zugkraftwagen 8t Sd.Kfz.7

Gepanzerte Zugkraftwagen 8t byl standardní Sd.Kfz.7 vybavený pancéřovou nástavbou k ochraně posádky. Od roku 1939 byl Gepanzerte Zugkraftwagen 8t používán u schwere Panzerjägerabteilung k tažení kanónů 88 mm. Specifikace Hmotnost: 11.550 kg + Posádka: 12 Motor: Maybach HL 62 / 6-válců / 140 hp Rychlost: cesta: 50 km/h Dosah: Palivo: Délka: 6,85 […]

Read more ›
3.7cm Flak 36 auf Selbstfahrlafette Sd.Kfz.6/2

3.7cm Flak 36 auf Selbstfahrlafette Sd.Kfz.6/2

Sd.Kfz.6/2 byl standardní polopásový transportér Sd.Kfz.6 se speciální nástavbou sloužící k instalaci plně otočného protiletadlového kanónu – 37mm Flak 36. Kanón byl montován bez štítu a byl používán jen proti vzdušným cílům. Munice pro kanón byla vezena ve speciálním přívěsném vozíku. Výroba Sd.Kfz.6/2 začala v roce 1941 a byla ukončena v roce 1943 […]

Read more ›
Mittlerer Zugkraftwagen 5t Sd.Kfz.6

Mittlerer Zugkraftwagen 5t Sd.Kfz.6

Sd.Kfz.6 byl vyráběn v letech 1935 až 1943 u Büssing-NAG a Daimler-Benz. Bylo jich vyrobeno asi 1.700 a byly používány stejně jako lehčí Sd.Kfz.11. Byly používány k tažení lehkých houfnic a kanónů 75 mm. Sd.Kfz.6 byl těžší a dražší než Sd.Kfz.11, ale jeho výkony nebyly lepší. Dle německých dokumentů stál jeden Sd.Kfz.6 […]

Read more ›
15cm Panzerwerfer 42 auf Selbstfahrlafette Sd.Kfz.4/1

15cm Panzerwerfer 42 auf Selbstfahrlafette Sd.Kfz.4/1

 – 15cm Panzerwerfer 42 auf Selbstfahrlafette Sd.Kfz.4/1 – Munitionskraftwagen für Nebelwerfer Sd.Kfz.4 Obě vozidla byla vyvíjena pro německou armádu v roce 1943 u firmy Opel použitím polopásového podvozku na 3-tunovém nákladním automobilu Opel Maultier. Na podvozku byla namontována pancéřová nástavba. Tři výrobní modely byly vyráběny s několika odlišnostmi na pancéřování a částech […]

Read more ›