Shenyang F-5

F-5

Stíhačka F-5 byl vyráběn dle sovětského Mig-17 ve společnosti Shengyang od roku 1956, byl používán zejména jako denní stíhač. Maximální rychlost je 1.145 km/h (0.99 Mach), dostup 16.000 m. V únoru 1958 sestřelili Hu Chunsheng a Shu jicheng z letectva PLA průzkumný RB-57D z Tchaj-wanu ve výšce 15.000 m, bylo to první letadlo na světě, sestřelené ve stratosféře.

F-5

F-5A

F-5A byl stíhačem pro každé počasí, vyvinutý z F-5 v roce 1965. Dostal radar pro střelbu, používaný v noci. Maximální rychlost byla 1.115 km/h, dostup 16.050 m, délka 11,68 m, rozpětí křídel 9,6 m a byl vybaven tryskovým motorem WP-5, Výzbrojí byly tři 23 mm kanóny, stroj byl jednomístný. Pilot Wang Wenli z letectva PLA na něm sestřelil průzkumný P2V z Tchaj-Wanu v roce 1963.

F-5A

 

FT-5

FT-5 je výcvikový tryskový letoun, vyvinutý v závodě Chengdu. Byl zařazen do služby v roce 1966 a první byl předán bojovým jednotkám v roce 1967. Kromě letectva a námořnictva Číny byl exportován do osmi zemí. Délka letadla je 11,5 m, rozpětí křídel 9,6 m .Je vybaven jedním kanónem 23 mm. Kromě toho, že je používán jako výcvikový, byl také nasazen jako bitevní. Pro své dobré výkony si je vybral akrobatický čínský tým BaYi.

JJ-5

JJ-5

JJ-5

Leave a Comment

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close